Ian And Damon Storys

Alla inlägg den 14 juni 2011

Av Lexi Åström - 14 juni 2011 20:49

Jag sprang fram till Darren, Eric och Ian. De hade fått upp Ian, han hostade och det rann blod från ett sår i magen. Jag såg att det inte var djupt med det blode desto mer.

- Vi måste få honom till nån som kan göra rent det där! Sa jag och började vada in mot land med killarna efter mej.

- Du kanske, var inte din mamma det? sa Eric.

- Jo... hon lärde mej en del, kom så går vi hem till mej, SKYNDA! sa jag och så började vi gå mot mitt hus (eller ja Letties hus). Det var tur att jag bodde så nära stranden... Vi fick in Ian i huset och jag görde snabbt rent såret och lindade det med bandage (stavs hur?).

- Ian, hur mår du? Sa jag.

- Jag tror han är medvetlös Trix, sa Eric.

- Håll honom varm, lägg en filt eller nåt över honom, och sedan... sa jag. De gjorde som jag sa.

- Sen? Frågade Darren.

- Häll vatten på honom, sa jag. Darren och Eric tittade förbryllat på mej.

- Okej... sa Eric och gav mej ett glas vatten. Jag hällde det i hans ansikte. Han hostade till. Sedan satte han sej upp och stönade av smärtan i magen (antog jag).

- Det funkade! Sa jag.

- Vad funkade? Frågade Ian omtöcknat.

- Att hälla vatten på dej, något som önskas? Sa jag.

- Vatten, sa Ian. Jag hällde ett till glas över honom.

- INTE SÅ! Fräste han. Jag, Darren och Eric skrattade.

Efter tre timmar hade killarna tröttnat att se på när jag pysslat om Ian, de hade stuckit till starnden nästan med en gång.

- Mår du bättre nu? Frågade jag.

- Ja, tack Trix, sa Ian. Jag förde hans lugg åt sidan och log mot honom. Jag lutade mej framåt för att rätta till hans lugg ännu mer, han tog tag i mon hand.

- Ian... sa jag. Han reste sej, lutade sej mot mej och sedan, kysste ha n mej. Jag visste först inte vad jag skulle göra, sedan besvarde jag kyssen så passionerat att jag själv blev rädd. Ha smekte mitt hår.

- Ian, sa jag. Han fortsatte att  kyssa mej och jag besvrade varje kyss.

- Trix... sa han. Jag la ett finger över hans mun.

- Jag gillar ditt sätt att kyssa mej på, sa jag. Ha log.

- Tack desamma.

EN VECKA SENARE

- Så ni är alltså ihop? Sa Lissie nyfiket.

- Nej, inte än.. sa jag och log.

- Kysste varandra? Sa Vickie. Jag rodnade.

- Shit, kysst varndra redan? WOW! Sa Lissie. Jag flinade.

- Ja vi har väl blivit för seriösa för snabbt anatr jag... sa jag.

- Nej! Jag och Eric var snabbt på varandra med sånt där, oro dej inte! Sa Vickie. Jag skrattade.

- Tack Vick, sa jag.

Ian ringde samma kväll. Han lät stressad och otålig, inte likt honom alls.

- Vad har hänt? Frågade jag.

- Det gäller din syster Lettie, sa han. Och jag drog efter andan.

- Men hon hade lämnat en lapp att hon var på party! Sa jag.

- Det hände en sak på "partyt" kom till stranden så ska jag visa dej... sa Ian.

- Okej, jag kommer! Sa jag. 

Medan jag skyndade mej ner till stranden bulltade mitthjärta värre än någonsin. Jag orkade inte att flera jag brydde mej om blev skadade...

Döds kort kapitel... jag vet, men jag vet inte riktigt vad som ska vara fel på Lettie...

Av Lexi Åström - 14 juni 2011 17:09

Jag satt vid mitt skrivbord och skrev. Jag skrev en liten dikt om mitt liv, om min mamma, när jag läste upp den för mej själv kom jag fram till att det lät bättre som sång, jag ändrade "vara en familj" till "vara bästa vänner" och lite sådant, så att det lät som om det var en kompis som svikit mej istället för min mamma.

- LETTIE! KOM HIT! Ropade jag. Lettie kom snabbt och lutade sej över min axel.

- Vad är det? Frågade hon.

- Jag skrev en låt! Lyssna! (lyssna nu på låten ovanför, för det är den hon skrev alltså!).

När Jag sjungt den nickade Lettie.

- Vad ska den heta? Frågade hon.

- När en vän försvinner är det bra att vara två, tror jag... sa jag.

- Varför inte "När livet sviker"? Sa Lettie.

- Ja! Det blir bra! Ian måååste få höra den! Sa jag.

- Ian? Inte Vickie? Frågade Lettie.

- Eh, jo...det var henne jag menade, sa fel! Sa jag okynningt.

- Okej... sa hon och log.

Nästa dag visade jag låten för Vickie och Lissie (som hade kommit hem). De tyckte om den. När vi stod där och pratade gick Ian förbi.

- Hej, sa jag och vinkade. Han nickade mot oss och gick vidare.

- Är han arg för igår eller nåt? Frågade Vickie. (Jag hade berättat för henne och Lissie).

- Vet inte... sa jag  och suckade. 

- Fast han är ändå sjuuuukt snygg! Sa Lissie och alla tre skrattade. Vi gick till stranden med Darren och Eric. Jag vågade inte bada med tanke på vad som hände förra gången så jag tittade bara på.

- Är du här ensam? Sa en röst bakom mej, jag vände mej om.

- Hej Ian, sa jag och log. Han sa inget utan satte sej bakom mej.

- Är du ensam eller inte?

- Inte, sa jag. Han tittade menade på Vickie som skvätte vatten och skrek.

- ...henne känner jag inte, jag kom hit själv hehe, sa jag. Ian skrattade lågt.

- Har du en huvudvärkstablett? Frågade Ian.

- Mm, jag har alltid med det på stranden, annars får jag så ont i huvudet... sa jag.

- Jag med, sa Ian och log. Han tog emot tabletten och jag letade fram en falska vatten och gav honom. Han svalde tabletten och gav tillbaks flaskan.

- Varsågod, sa jag uppriktigt.

- Tack, sa han och flinade. Jag råkade lägga handen på hans, och rodnade.

- Förlåt, sa jag och drog undan handen.

- Röd som ett körsbär eller vad man nu säger... sa Vickie som kommit upp från vattenet.

- Tyst med dej, sa jag och skvätte sand på henne.

Ian

Jag tittade på Trixies ansikte. Det var så, så, tilltalande, de blå/gröna ögonen och de blonda lockarna... och röda läpparna... jag kom ihåg låten som de spelat upp när vi va på stan... En gullviva jag plockar av, kärlek till dina gula locckar... Låten stämmade in på Trixie, verkligen... jag log för mej själv.

- Ian? Ian!? Vakna! Vi går och badar! Sa Trixie.

- Okej, sa jag. De sprang ner i vattnet. Jag såg Sterling en bit bort. Skulle han? Ja det skulle han. Han gick mot tjejerna, jag ha uppfatta kniven i hans hand. Jag sprang ner till honom och ställde mej ivägen.

- Wowowowow, vad tror du att du är på väg? sa jag och flinade.

- Flytta på dej Somerhalder, sa Sterling.

- Skulle inte tro dej KNIGHT, sa jag.

- Sluta mucka gräl, sa han och höll upp sin kniv.

- Vad hade du tänkt dej? Hota mej? Sa jag.

- Nej, döda dej, sa Sterling.

- Knappast! Sa jag och tog ett steg framåt.

- IAN! Vad gör du?! Jag vände mej om, Trixie! Jag såg på henne, då kände jag något kallt och vasst sjukna in i min mage och jag föll ner i vattnet.

Trixie

Jag sprang till Ian och försökte förbrillt få upp honom.

- Sluta kämpa lillan, sa Sterling. Jag höjde huvudet och såg på honom. Joe och Darren hjälpte Ian medan jag gick fram till Sterling.

- Vad in i helvete GÖR DU!? Skrek jag.

- Du... började han  men jag avbröt honom.

- KÄFTEN! VAD FAN VILL DU MEJ!? ZAC ÄR UTSLÄPPT NU! SÅ SKIT I IAN FÖR I HELVETE! Vrålade jag och sparkade till Sterling så han föll och tappade kniven.

Haha, lite ägd kanske?? Kommentera gärna! SNÄÄÄLLA!


Presentation

Denna novell handlar om Leila Parker som bor i Mystic falls och är tillsammans med Damon Salvatore! Enyoy it!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni om min damoniställetförian-shofräs?
 Damon 4-ever!!
 Skööön! Bra bra!
 Yaoooo!
 Den är väl okej?
 Inte vet jag, nån skillnad?
 Sådär...
 Nja, vet inte....
 IAN 4-ever!!!!
 Jag vägrar! IAN! IAN! IAN!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards