Ian And Damon Storys

Alla inlägg den 7 juni 2011

Av Lexi Åström - 7 juni 2011 19:50


- ...gifta dej med mej!? Avslutade Ian.

- Gy, Ga, Gö, Gi-Gifta mej!? Flämtade jag.

- Ja... vill du? Sa han och tog min hand, sedan satte han på en vacker silver ring med blåsten, en sådan de hade på Vampire Diaries...

- Din ring?!

- Ja, tackar du ja eller nej? Sa han. Jag lutade mej fram och kysste honom, länge.

- Ja! Sa jag och kramade honom. Han snurrade runt mej och kysste mej.

- Bröllopet blir om en vecka! Sa han och tog min hand, sen begede vi oss hemåt.

Bröllposdagen, klockan 12.00 (En kvart innan bröllopet)

Jag satte upp håret i en tofs och tittade mej i spegeln. Jag hade på mej en vit bröllopsklänning och Ians ring på mej. Jag log mot mej själv och snurrade ett varv.

- Wow, inte illa! Sa Liam, han stod plötsligt bakom mej.

- Tack, bestmen! Sa jag och kysste Liam på kinden.

- Ian är taggad, skit kul azzå, sa han och kramde mej.

När vi stod vid altaret och prästen började pratade var jag så nervös att jag helst ville springa ut ur kyrkan.

- Vi har samlats här idag för att förena.... (bla bla, nu tager du pratet).

- Ian Joseph Somerhalder, tager du denna Rebecca Angela Flemming, till din äkta maka och älska henne i nöd och lust?

- Ja, sa Ian och log mot mej.

- Rebecca Angela Flemming, tager du denna Ian Joseph Somerhalder till din äkta make, och älska honom i nöd och lust?

- Ja, yes, det gör jag, I DO! Ropade jag och strålade som en sol mot alla i kyrkan.

- Ringarna, sa prästen och vi byte ringar.

- Du kan kyssa bruden, sa prästen sedan och Ian kysste mej.

En månad senare

- Ian, det är din tur att hämta posten! Skrek jag.

- Nej, din tur,

- Jag gjorde det ju igår!

- Haha, jätte roligt, gå och gör det nu! Sa Ian.

- Nej,

- Jo,

- Nej,

- JO!

- NEJ! Ian kom upp och la handen på min axel. Log övertalande och kysste mej på panna.

- ÄCKEL PERVO! Fräste jag.

- DUMHUVUD! Fräste Ian.

- Idiot,

- Knäppis,

- Galenpanna

- Surpuppa

- Jävla dumma idiot!

- Sura manhaftiga tönt!

- Hur vågar du!? Skrek jag och slog till Ian.

- Använd inte den tonen mot mej! Fräste Ian.

- Vilken ton då?

- Den där tonen du använder nu!

- Jag får använda vilken ton jag VILL i mitt eget hus!

- DITT eget hus!?

- Ja just mitt eget hus, så länge du inte orkar gå och hämta posten!

- Posten är i så fall MIN, du kanske minns att den är adresserad till MEJ!

- DÖ, DÖ, DÖ! Skek jag och sprakade honom i ansiktet. Jag gick ilsket till Lee och Liam och ringade på.

- Har ni bråkat IGEN? Frågade Liam.

- Ja... sa jag olyckligt och Liam skrattade.

När jag senare gick hem satt Ian och tittade på TV.

- Hej värdo, sa jag och pussade Ian på kinden.

- Hej, tönt, Haha, sa Ian och vi brast ut i skratt.

Kommer det gå med äktenskap eller? Det får vi snart se!

Av Lexi Åström - 7 juni 2011 19:27

 Jessica i sin bröllopsklänning

- Vänta Becca! Ropade Jess efter oss.

- Nej, snart kan du kalla mej Mrs. Somerhalder, syrran, sa jag och blickade till Ian.

- HAR HAN FRIAT!? DÖ, DÖ, DÖ!! SKrek Jess och måttade ett slog mot Ian, jag var redan framför honom, jag kontrade enkelt Jess och slog till henne så hon flög i luften.

- GIFT DEJ INTE... viskade hon.

- Varför? Då gifter dej ju! Sa jag likgiltigt.

- Jamen... om jag INTE GIFTER MEJ DÅ!? Skrek Jess.

- Visst, oavgjort! Sa jag och klappade Jess på ryggen. Hon suckade och reste sej upp.

- Jag meddelar alla det... sa hon och tittade på mej med ögon dimmiga av tårar som svämmade över.

- Em Jess... viskade jag. Hon började gå.

- Becca... sa Ian lågt.

- JESSICA! Vänta! Såklart att du får gifta dej! Jag ska i alla fall inte göra det! Skrek jag. Jess vände sej om.

- Menar du det?

- Ja, absolut! Sa jag och föll i hennes armar.

En vecka senare

- Vill du gå ut idag? Frågade Ian, vi satt på stranden och drog in den rena morgon luften i våra lungor.

- Visst, vart? Sa jag.

- Det har öppnat ett nöjesfällt här borta, dit kan vi gå! Sa Ian och pekade.

- Okej, sa jag och kysste honom på kinden.

Vi gick till nöjesfälltet och jag var överlycklig för att Ian jätte mej en storsockervadd.

- Du... kan... vi... mums vad gott...gå in i spökhuset? Frågade jag.

- Em, visst, sa han och vi gick in. Det var faktiskt väldigt läskigt, spindelväv och dammiga statyer överallt. Plötsligt ramalde ett skelett ner från taket. Jag skrek som en galing och tog skydd i Ians famn.

- Ta det lugnt, det är konstgjort! Sa Ian lugnade. När vi kom ut satt en lapp på dörren till utgången. Det stod;

"OBS, allt härinne är äkta, hämtade från Egypteien (hur stavas det???), Hihi

// Personalen."

- Vadå "hihi"! Fräste jag. Ian skrattade. När vi gått runt hela dagen tog Ian med mej till en biograf.

- Ninja Again, vill du se? Sa han.

- Jajaja!! Sa jag glatt och klappade händerna. När vi gick in såg jag att det bara satt småungar där.

- Varför tar du med en tjej på en SÅN här film!? Muttrade jag.

När filmen var slut lekte jag till och med ninja över fasination till filmen.

- Haha, måste du LEKA filmen trorts att den var bra? Frågade Ian.

- Ja, den var ju hel bra! Sa jag glatt. Sedan gick vi till stranden igen. Det var solnedgång och väldigt vackert.

- Ååh, vad fint! Eller hur Ian? Sa ajg och log mot honom.

- Ja... det är en sak jag skulle vilja fråga dej... sa Ian tveksamt.

- Vad, vad? Sa jag.

- Eh, jo, skulle du vilja...

Wow, vad vill han fråga? SNart kommer nästa del!

Presentation

Denna novell handlar om Leila Parker som bor i Mystic falls och är tillsammans med Damon Salvatore! Enyoy it!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni om min damoniställetförian-shofräs?
 Damon 4-ever!!
 Skööön! Bra bra!
 Yaoooo!
 Den är väl okej?
 Inte vet jag, nån skillnad?
 Sådär...
 Nja, vet inte....
 IAN 4-ever!!!!
 Jag vägrar! IAN! IAN! IAN!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards