Ian And Damon Storys

Direktlänk till inlägg 19 februari 2017

What Makes A Creep DEL TRE

Av Lexi Åström - 19 februari 2017 19:18

HEJ ALLA LÄSARE!! <33 Ville bara säga att denna novell är löst baserad på filmen "Creep" med Mark Duplass. Se den gärna;)))

_________________________________________________________________________________________

"Åh," sa jag, där jag satt på knä i det våta gräset. Jag höll upp en pelagon och såg leende in i kameran. "Vilken fin pelagon! Sånna finns bara i Utah." 

Ossotro höll upp tummen. Jag lade märkte till att hans tumnagel var flera centimeter lång. För en sekund var jag tvungen att se bort, det var lite märkligt; hans andra naglar var kortklippta. 

Ossotro stängde av sin canon eos 5000 + zoom 38-76 mm, som han filmat med. 

"Vi måste ta en toalettpaus." sa han. Det var fjärde gången de senaste två timmarna. Men jag kommenterade inte, utan nickade och reste mig upp. Jag hade fått fläckar på min jeans. Ossotro satte kameran på en bumling och skyndade iväg mot sitt hus. Jag stod en bit upp i skogen och från min position kunde jag se ett litet, rött förråd. Dörren var målad i en blå, flagnande färg. Nyfikenheten tog över. På snabba fötter pinnade jag ned för kullen till förrådet. Försiktigt kände jag på handtaget; det var öppet! En unken lukt slog emot mig. Jag var tvungen att ta ett steg tillbaka och dra upp skjortan över munnen för att inte kräkas. Det var en stark, överväldiga lukt som stack i näsan och vände på maginnehållet. Innan jag hann kika in, hörde jag Ossotros steg bakom mig.

"Vad gör du?" 

Hastigt vände jag mig om och smällde igen dörren med min känga. "Va?"

"Vad gör du?" Ossotros leende var stelt, inte alls strålande som förut. Det var tydligt att han inte ville att jag skulle se innehållet i förrådet. 

"Inget! Förlåt, jag trodde det var... toaletten." 

Ossotro skrattade. "Jo, jo, det är... en sorts avlopps... rum, det är därför det luktar lite." 

"Jaså?" sa jag. Hans ursäkt övertygade inte mig, men jag bestämde mig inte för att bråka. 

"Ska vi försätta?" föreslog han. Jag nickade. 


Tre timmar senare hade det mörknat fullt. Vi satt återigen i hans soffa och mumsade på smörgåsar. Den här gången hade han använt leverpastej från en burk med namnet "Hilda". Leverpastejen var den godast jag någonsin ätit; krämig och utan spår av den plastighet hos den affärköpta. Ossotro berättade att han tillverkade påläggen själv och att han till och med slaktade grisarna. Jag funderade på om det funnits grislik i förrådet och det var anledning till stanken, men varför skulle han ljugit om det? 

"Det börjar bli sent," sa jag. "Jag borde köra ner mot stan för att hitta ett motell."

Ossotro tryckte i sig resten av sin smörgås och talade sedan med saliv och smulor sprutande från käften. 

"Nä, du kan sova här om du vill!" 

Det fanns inget jag ville mindre. Bara tanken på vargkostymen med tillhördande svans och tassar skickade kalla kårar längs min rygg. Men Ossotro var så tillgiven att jag inte kunde neka honom. Jag nickade.

"Okej, tack." sa jag. Han reste sig.

"Jag ska gå och göra i ordning en sängplats till dej, Mr. Salvatore." kungjorde han och klappade mig på huvudet. Förvånat stirrade jag efter honom. Ingen hade någonsin klappat mig på huvudet. Det kändes båda spännande och obegagligt. 

Ossotro återvände med en plastkopp, vars innehåll skvimpade när han rörde sig. 

"Här," sa han och räckte koppen till mig. "Det är bourbon, som du tycker om så mycket, Mr. Salvatore."
Jag höjde ögonbrynen. "Eh, i tv-serien, menar du?"
Han rynkade pannan. "Va menar du? Gillar du inte bourbon?" hans röst blev plötsligt kall. En rysning skälvde min kropp och en oförklarlig rädsla formades i mig. 

"Eh... jo." viskade jag och tryckte koppen till mina läppar. Ossotro stirrade på mig med klutrunda ögon medan jag klunkade i mig innehållet. Drycken var stark och jag lyckades knappt svälja den, men Ossotro rörde inte en fena förrän jag gjort det. 

___________________________________________________________________________________________

Ja...... vad har han i förrådet`?????? Vem ÄR Ossotro egentligen? 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lexi Åström - 11 mars 2017 22:20

På fredagsmorgonen väntade ett knöligt papperspaket i min brevlåda. Inget frimärke eller mottagandes adress, bara “Putte Ossotro MD” i svart tusch. Det var inte svårt att lista ut vem det var ifrån. Jag vecklade ut paketpappret på diskbän...

Av Lexi Åström - 1 mars 2017 23:58

Med ett leende räcker han mig cigaretten. Kroppen skälver ännu och svetten klibbar mot pannan. Jag kan fortfarande inte förstå vad som hänt. Hur fel den än må vara, så hade min natt med Ossotro varit fantastisk. Det är inte att han är man, eller att ...

Av Lexi Åström - 26 februari 2017 19:04

På fredagsmorgonen tar jag emot ett samtal. Det är Ossotro. Han ber mig att möta honom, så han för förklara. Desperationen i hans stämma drar i sympatins trådar. Det var rent utsagt omöjligt att neka honom. Hans mötesplats förslag förmildrade det hel...

Av Lexi Åström - 25 februari 2017 16:51

Det är mörkt runt omkring mig. Ossotros ord dånar i mina öron och jag svettas floder. Känslan som jag fick den där natten, den där förfärliga insikten att någon stod i hörnet, den sköljer över mig på nytt. Jag ligger och skakar med skenande hjärta i ...

Av Lexi Åström - 24 februari 2017 18:44

“Godmorgon du,” ler Osstro. Han står över min säng med en bricka i händerna. Jag sprätter till, för jag hade inte märkt att han kommit in. “Skrämde jag dig?” Frågar han. Jag skakar på huvudet. “Nej... eller lite.” ...

Presentation

Denna novell handlar om Leila Parker som bor i Mystic falls och är tillsammans med Damon Salvatore! Enyoy it!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni om min damoniställetförian-shofräs?
 Damon 4-ever!!
 Skööön! Bra bra!
 Yaoooo!
 Den är väl okej?
 Inte vet jag, nån skillnad?
 Sådär...
 Nja, vet inte....
 IAN 4-ever!!!!
 Jag vägrar! IAN! IAN! IAN!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards