Ian And Damon Storys

Alla inlägg den 8 juni 2011

Av Lexi Åström - 8 juni 2011 17:06

- Ian! Jag sticker till stranden med Jess och Lee! Ropade jag.

- Okej, ha det bra, jag, Nina och Paul behöver ändå planera lite med resigörren om säsong fyra idag! Sa Ian och pussade mej på kinden.

- Okej, ses ikväll! Sa jag och öppnade dörren.

På stranden var det halvfullt och mitt i alltihopa hörde jag Jess och Lee skratta.

- Lee! Jess! Ropade jag och sprang fram till de.

- Hej Mrs. Somerhalder! Sa Jess och skrattade.

- Har du kommit över det där nu? Frågade jag. Jess hade varit arg på mej i en hel månad nu för att jag gift mej trorts att jag sa att jag inte skulle göra det. Men nu hade det tydligen gått över.

- Jag är jätte ledsen för det där, jag fattade inte att det var såhär du kände dej när jag gifte mej... förlåt syrran! Sa Jess och jag kramade henne.

- Lusian då? Hört nåt? Frågade jag. Lee och Jess skakade på huvudet.

- Han försvann efter beskedet att ni skulle gifta er, sen dess har ingen sett honom... sa Lee.

- Jaha, hoppas han inte gör något tokigt bara... sa jag och suckade.

- Ja, han har redan vissat sin sorg när han förudmjukade dej! Sa Jess.

- Mm, förresten ska jag ha konstert med min tre låtar i helgen, kom vet jag! Vi har tre VIP-gäster hittlis, Matti, Agnes och Sofia! Sa jag.

- Och det är? Frågade Lee.

- Min första fans! Kul va? Sa jag.

- Ja... jag kommer! Sa Jess och Lee i kör.

- Vad bra! Kom så badar vi! Sa  jag och så sprang vi i kapp ner till vattnet. Jag kastade mej i och så började vi plaska. 

Vi simmade längre och längre ut, tillslut ville inte de simma längre men jag fortsatte längre och längre ut.

- Becca! Inte så långt! Det finns faktiskt hajar här ute! Skrek Lee från bryggan hon hoppat upp på 100 meter ifrån där jag var.

- Vad sa du? Skrek jag tillbaks.

- Det finns... HAJAR! SKrek hon och Jess stämmde in när Lee ropade "hajar".

- Vad? Sa jag.

- HAJAR! BAKOM DEJ! KOM! BECCA! BECCA! NEJ BECCA! Skrek de. Då la jag märke till fenorna som simmade omkring mej. Och jag skrek rätt ut.

- HJÄLP! HÄMTA HJÄÄÄÄLP! Skrek jag. Jess var redan på väg i det enda målet och jag skrek till av smärta när något vass skärde in i mitt ben.

- BECCA! ÅH NEJ! SNÄLLA! Skrek Lee när hon såg allt blod. Mer smärta i mitt andra ben, och i min sida, ett högg som fick mej att se rött.

- Nej... viskade jag. Då hörde jag en båtmotor bakom mej, och nån försökte hjälp mej, men hajen, den drog ner mej under vattenet. Jag kunde bara se blod, och så plötsligt ett hugg i ryggen och ett svart rovdjur öga... Någons händer fick tag i mej och på började en dragkamp mellan hajen och han/hon själv.

- Aj, mitt ben... sa jag halvhögt. Hajen vann, för jag åkte ner i vattnet igen, och ett hugg rätt i bröstkorgen,och allt blev svart.

Lees perspektiv några rader

Jag såg hur de tappade henne, och hur blodet färgade ytan, alldels för mycket för att Becca skulle kunna överleva... Jess hade sjunikt ihop bredvid mej, tårarna rann ner för min och hennes kinder. Jag sträckte förbrilt handen mot platsen där Becca försvunnit. De andra höll tillbaka mej, nej, nej, nej, Becca... hon kunde inte vara död...

Du hörde jag en motorbåt, den kom rusade mot oss och stannde precis intill oss. Ian stod i fören och hoppade över till oss.

- Vad har hänt? Frågade han orloligt.

- Becca... viskade jag och pekade mot vattenytans blodbad.

- Nej... viskade han.

- Jag är så ledsen... sa jag. Ian stirrade bara på blodet, hans ögon var blanka, aldrig trodde jag att man skulle se Ian Somerhalder gråta...

- NEJ FÖR FAN! HON KAN INTE... sa Ian och kastade sej ner i vattnet.

- IAN HAJARNA! De är ju kvar... men han var borta... de skulle i alla fall få träffas igen...

Vad kommer hända? Kommer Ian hitta Becca vid liv eller... utan... och kommer han klara sej? Det får vi snart se...

Presentation

Denna novell handlar om Leila Parker som bor i Mystic falls och är tillsammans med Damon Salvatore! Enyoy it!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni om min damoniställetförian-shofräs?
 Damon 4-ever!!
 Skööön! Bra bra!
 Yaoooo!
 Den är väl okej?
 Inte vet jag, nån skillnad?
 Sådär...
 Nja, vet inte....
 IAN 4-ever!!!!
 Jag vägrar! IAN! IAN! IAN!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards