Ian And Damon Storys

Direktlänk till inlägg 6 juli 2012

The Vampire Diaries - Handling

Av Lexi Åström - 6 juli 2012 16:51

Sophie Wendler är sjutton och bor med sin storasyster Jamie, 25, i Mystic Falls, de har just flyttat dit och Sophie hatar det, hon önskar att de ska flytta tillbaka till San Fransisco där alla hennes kompisar bor.

Det tycker hon tills hon träffar Stefan Salvatore som visar sig vara en från Jamies förflutna, och det leder tillslut till Stefans mystiska bror Damon Salvatore som förändrar hela Sophies värld.


INFORMATION OM KARAKTÄRRERNA:

Sophie

Namn: Sophie Hannah Wendler

Ålder: 17 år

Intressen: Rida, gymnastik och yoga

Familj: Storasyster, mamma, pappa, fem småbröder och två småsystrar

Bakgrund: Hennes mamma och pappa hade så många barn att de inte fick plats så de bad Sophies storasyster Jamie att ta hand om dem båda själv och då flyttade de till Karlifonien med Jamies pojkvän Adam när de gjorde slut hyrde Jamie och Sophie en lägenhet i Mystic Falls, det var för några veckor sedan och nu ska Sophie börja på Mystic High, hon var 11 när de flyttade till Karlifonien.


Jamie

Namn: Jamila (Jamie) Avery Wendler

Ålder: 25 år

Intressen: Gymnastik och yoga

Familj: Lillasyster, mamma, pappa, fem småbröder och två småsystrar

Bakgrund: Hennes föräldrar hade så många barn att de bad henne ta hand om sig själv och henens lillasyster Sophie.


OCH LITE INFO OM DAMON, STEFAN OCH ELENA SOM KOMMER VARA MED I NOVELLEN:


Elena

Namn: Elena Gilbert

Ålder: 17 år

Intressen: Kompsiar och sin pojkvän Stefan

Familj: Föremyndare Jenna, kusin Jeremy, mamma och pappa

Bakgrund: Hennes föräldrar dog i en bilolycka sedan visade det sig att det inte var Elenas riktiga föräldrar men det hade Elena aldrig fått veta, men hennes "pappas" bror John var hennes riktiga pappa och det gör hennes föredetta bror till hennes kusin, medan hennes föremyndare Jenna som var Elenas "mammas" syster inte har någon relation till henne alls men Elena räknar henne som en familjemedlem ändå eftersom hon har "varit" det så länge nu.


Damon

Namn: Damon Salvatore

Ålder: 169 år

Familj: Lillebror Stefan

Bakgrund: Han föddes 1840 och sedan 1864 blev han vampyr, förvandlad av Katherine Pierce, hans bror blev det samtidigt och efter som det var Stefan som "fullgjorde" Damons förvandling trots att han inte ville så Damon svor att hämnas på sin bror.


Stefan

Namn: Stefan Salvatore

Ålder: 162 år

Familj: Storebror Damon

Bakgrund: Han föddes 1847 och sedan 1864 blev han vampyr, förvandlad av Katherine Pierce, hans bror blev det samtidigt och Stefan förvandlade honom efter som han behövde sin bror trots att Damon svor att hämnas så skulle de inte stå ut med tanken att ha dödat den andre.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lexi Åström - 11 mars 2017 22:20

På fredagsmorgonen väntade ett knöligt papperspaket i min brevlåda. Inget frimärke eller mottagandes adress, bara “Putte Ossotro MD” i svart tusch. Det var inte svårt att lista ut vem det var ifrån. Jag vecklade ut paketpappret på diskbän...

Av Lexi Åström - 1 mars 2017 23:58

Med ett leende räcker han mig cigaretten. Kroppen skälver ännu och svetten klibbar mot pannan. Jag kan fortfarande inte förstå vad som hänt. Hur fel den än må vara, så hade min natt med Ossotro varit fantastisk. Det är inte att han är man, eller att ...

Av Lexi Åström - 26 februari 2017 19:04

På fredagsmorgonen tar jag emot ett samtal. Det är Ossotro. Han ber mig att möta honom, så han för förklara. Desperationen i hans stämma drar i sympatins trådar. Det var rent utsagt omöjligt att neka honom. Hans mötesplats förslag förmildrade det hel...

Av Lexi Åström - 25 februari 2017 16:51

Det är mörkt runt omkring mig. Ossotros ord dånar i mina öron och jag svettas floder. Känslan som jag fick den där natten, den där förfärliga insikten att någon stod i hörnet, den sköljer över mig på nytt. Jag ligger och skakar med skenande hjärta i ...

Av Lexi Åström - 24 februari 2017 18:44

“Godmorgon du,” ler Osstro. Han står över min säng med en bricka i händerna. Jag sprätter till, för jag hade inte märkt att han kommit in. “Skrämde jag dig?” Frågar han. Jag skakar på huvudet. “Nej... eller lite.” ...

Presentation

Denna novell handlar om Leila Parker som bor i Mystic falls och är tillsammans med Damon Salvatore! Enyoy it!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni om min damoniställetförian-shofräs?
 Damon 4-ever!!
 Skööön! Bra bra!
 Yaoooo!
 Den är väl okej?
 Inte vet jag, nån skillnad?
 Sådär...
 Nja, vet inte....
 IAN 4-ever!!!!
 Jag vägrar! IAN! IAN! IAN!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards