Ian And Damon Storys

Alla inlägg den 1 juni 2011

Av Lexi Åström - 1 juni 2011 22:55

Jag gick ensam på stan nästa dag. Det behövde jag. Jag träffade massor av gammla klasskamrater. Till exempel, John, Dunise, Mina, Hannah, David, Casper och Ellie. När jag satt på ett ute café såg jag Ian gående utanför. Jag vinkade och knackade på glaset. Han såg förvånad ut men kom ändå in.

- Jaha? sa han och satte sej mitt emot mej.

- Jag vill bara be om ursäkt för igår, sa jag.

- Det är lugnt,

- Och så ville jag ge dej det här, sa jag och räckte pappret med låttexten. Han läste sanbbt.

- Okej?

- Vad tycker du?

- Vem handlar den om?

- L-Lusian... sa jag tyst.

- Ditt ex... eh jag menar "kille" sa han. Jag nickade.

- Bra, sa han, kort och trött, sen reste han sej för att gå.

- Em... sa jag. Han ignorerade mej bara. Var han stött för det som hände igår? Jag suckade djupt och sjönk ner på stolen.

- När livet sviker är det bra att vara två... två, två, TVÅ!? Sa jag. Just det, vem pratar man om sina problem med? Jo sin bästis, eller bästisar i mitt fall.

Jag sprang hem och ryckte upp dörren.

- Hallå!? Ropade jag. Ingen svarade. Jag gick in i köket och såg en lapp på bordet.

"Vi stack iväg en sväng, kommer snart!" jag suckde igen.

Jag gick upp på rummet och drog på mej min bikini och en handduk. Sen gick jag ner till stranden. Jag kastade mej i vågorna och simmade omkring ett tag. Plötsligt kände jag en brännande smärta i ena benet. Fört trodde jag att det var kramp, men sen insåg jag att det var en brännmanet. Överallt omkring mej såg jag lyckligt ovetetande människor, jag försökte skrika men jag hade blibit förlamad, jag sjönk, nej, jag fick inte dö, inte såhär, nej... varför just jag?

Det började flimra för ögonen. Jag såg Lusians aniskte framför mej, Nu kommer jag, tänkte jag.

Adjö, förlåt syster, och mina vänner, förlåt... Ian.

Är detta slutet för Becca? Mer i nästa del av I Love You!

Av Lexi Åström - 1 juni 2011 22:43

- Ian?

- Nej,

- Äh, sluta, jag vet att det är du! Sa jag stött.

- Nej, det är Damon, man hörde på hans röst att han flinade. Jag tog bort hans händer.

- Jag har e kille, sa jag lugnt.

- Jag bryr mej inte,

- Lämna mej ifred,

- Jag hörde att din pojkvän är död, sa Ian oskuldslöst.

- VAD FAN IAN! DRA! DRA, JAG HATAR DEJ! Skrek jag.

- Ta det lungt idiot, sa han.

- Neej, för fan dra din JÄVLA idiot! Grät jag.

- Lugna ner dej,

- ALIDRG! Han satte sej bredvid mej. Jag hade gömt anisktet i händerna.

- Becca...

- STICK! Fräste jag i hans aniskte. Han reste sej hastigt upp.

- Okej, sa han och gick utifrån mitt rum. Jag började gråta igen. Lite senare satt jag i sängen och skrev en liten låttext;

Va kvar på samma plats, men jag har kämpat och slitit
Jag vet att det blir bättre men det känns inte hittills
Jag fastnar i tankar och försöker ta mig loss
När jag tänker på dagen, någonting hände mellan oss
Men nu vet jag vart du står och jag behöver dig inte
Vi bröt av våran band och dom gick av på mitten
Jag har kastat våra bilder, jag har saknat och glömt
Att det var du och jag mot världen som kämpa till dötts
Du högg mig i ryggen, vad va det som hände?
Jag menar du och jag, vi skulle jämt va tillsammans 
Du har förändrats så mycket, jag vet knappt vem du är
Vart tog den personen vägen som alltid fanns där?
Jag tror du vet vem du är, behöver inte säga namnet
Du förlorade min tillit när du släppte min hand
Och jag vet mycket väl att jag en dag kommer le
Men när jag sitter här skriver rinner tårarna ner

När livet sviker är det bra att vara två
Men ena halvan av mig slutade förstå
Att när en vän försvinner finns det inte mycket kvar
Och jag glömmer dig mer för varje dag


Men jag blev lämnad här, som tack för hjälpen
Vi gick skilda vägar, greppade tag i andras händer
Jag försökte göra allt, men det va du som gjorde fel
Löften om att bry sig som inte längre finns mer
Va ärlig mot dig själv, va det såhär det skulle bli?
I så fall trodde jag fel om hela dig och ditt liv
Du var en ängel för mig så varför hände det här?
Ett misstag som förändra allt, hela min värld
Så klart jag vill va vänner, men du ser att det inte går
För varje gång jag ser dig river du upp gamla sår
Du har inte sagt förlåt, så jag kan inte ta emot det
Och all skit som jag fick ta, du är fan inte värd det
Vill du ha mig vid min sida får du börja med en sak
Ge tillbaka mitt liv, för det var det som du stal
Alla minnen stannar kvar och alla stunder som vi skrattat
Det var du och jag till döden, ville aldrig ha någon annan


När livet sviker är det bra att vara två
Men ena halvan av mig slutade förstå
Att när en vän försvinner finns det inte mycket kvar
Och jag glömmer dig mer för varje dag


När livet sviker är det bra att vara två
Men ena halvan av mig slutade förstå
Att när en vän försvinner finns det inte mycket kvar
Och jag glömmer dig mer för varje dag

 


Jag grät och grät. Ja, det var sant, jag höll på att glömma Lusian, jag hatade mej själv för det, vad fan hade jag gjort!?


Av Lexi Åström - 1 juni 2011 19:23

- Dissade du honom igen? Fyfan Becca, du är bara för skön, sa Liam när jag berättat vad som hänt vid poolen.

- Ja, du skulle sätt hans ansikte! Sa jag.

VÄNTA!? Ni har ju inte hört om Beccas mörka förflutna! Läs så vet ni sen;

Beccas pojkvän Lusian dog för tre år sen men hon har inte kommit över det. Hon ser det som om de fortfarande var ett par. Om hon skulle vara otrogen skulle hon känna sej hemsk och elak mot Lusian.

TILLBAKA I STORYN

- Är du fortfarande ledsen över Lusian? Frågade Liam tyst. Jag nickade.

- Otrogen tänker jag aldrig vara! sa jag. Liam nickade.

Nästa dag kände jag mej hängig, allt verkade grått och trist.

- Jag känner mej dålig idag... sa jag till Lee. Hon  nickade och bäddade ner mej. Sen kom hon upp med frukost.

- Tack Lee, sa jag och kramade henne hårt.

- Varsågod! Sa hon glatt och gick sen ner i köket. Jag tog upp min MP3-spelare och satte på "Maria-Therese", den kom från Sverige, och jag älskade den.

- En gullviva jag plockar av kärlek till, dina gula lockar och om du vill, ska jag plocka många fler, jag ska plocka alla blommor som sen ska ges, till den vackraste flickan vår jord kan ses, MARIAAAAA, THERESEEEEEE! Sjöng jag.

- Håll tyst Becca! Ropade Jessica från undervåningen.

- Idiot! Skrek jag tillbaks.

- Gissa vem? Sa någon och la händerna över mina ögon.

Vem är det nu då???? NÄSTA DEL ALLDELES SNART

Presentation

Denna novell handlar om Leila Parker som bor i Mystic falls och är tillsammans med Damon Salvatore! Enyoy it!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni om min damoniställetförian-shofräs?
 Damon 4-ever!!
 Skööön! Bra bra!
 Yaoooo!
 Den är väl okej?
 Inte vet jag, nån skillnad?
 Sådär...
 Nja, vet inte....
 IAN 4-ever!!!!
 Jag vägrar! IAN! IAN! IAN!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards