Ian And Damon Storys

Alla inlägg under maj 2011

Av Lexi Åström - 31 maj 2011 21:45

I denna novell är;

 Lee

 Jessica

 Ian Somerhalder

 Liam

 Becca (huvudperson)

Nu Börjar Denna Historia!

Jag hade packat i flera dagar och äntligen skulle jag åka. Jag skulle till Liam och hans flickvän Lee med min syster/bästis Jessica. Vi hade känt varnadra i tio år men jag o Jessica flyttade från L.A. för fem år sen, och sen bodde vi i O.C Äntligen skulle vi allihop träffas igen.

- Har ni allt nu? Frågade mamma. Vi nickade, och mamma kysste oss adjö. Vi hoppade på planet kvart över åtta på morgonen och jag satte genast på Apologize, jag älskade Timbaland.

- Becca hallå? Vi ska av! Det var Jessica. Jag måste ha somnat.

- Öööö, okej, tack Jess! Sa jag och reste mej upp. Vi gick av och på flygplatsen stod Liam och Lee. Jag kastade mej om halsen på Liam och sen om Lee. Vi kramades och pratade alla fyra.

- Ååh, vad jag saknat er två! Sa Liam och rufsade om mitt hår.

- Desamma sötnos! Sa jag och kramade honom igen.

- Hö, han är tyvärr upptagen, skrattade Lee. När vi kom fram till deras bli stod en helt okänd kille lutad mot den.

- Oväntad och ovälkommen som vanligt Ian, sa Liam och dunkade killen i ryggen.

- Hej tjejer, nya här? Frågade Killen Ian. Han log hemilghetsfullt och lutade sej frarmåt mot oss.

- N-nej, vi bodde här innan, sa jag stelt.

- jag borde väl hålla reda på om några så vackra flickor bott här...

- Azzå häll käften, jag har en pojkvän om du ursäktar! Sa jag och satte mej i bilen.

När Liam börjat köra kunde ingen hålla sej för skratt.

- Fyfan vilken JÄKLA dissining! Sa Lee och tårkade skratttårana.

- Det menar du inte! Sa jag och  vred mej av skratt.

- Nu kommer han inte ge upp förän du är kär i honom, sa Liam retsamt.

- Har du en kille Becca? Frågade Lee.

- Japp, Snoop Dogg, Alla började skratt igen.

- Du är bara för grym Becca! Frustade Liam och jag lutade mej mot Jessica för att inte ramla ur bilen av skratt. Jessica fnittrade också och vi kunde inte sluta.

Liams och Lees hus är nog ett av det snyggaste jag sett. Nog för att vårat är stort i O.C men ändå.

- Wow, här är det snyggare än någonsin! Sa jag imponerat.

- Det kan man verkligen säga! Sa Jess. Vi fick varsitt rum och det var större än jag hade hemma. När jag packat upp byte jag om till bikin och kastade mej i vattnet. När jag kom upp till vattenytan stod Ian där.

- vad fan vill du?

- Du dyker snyggt, sa han och satte sej med sitt ansikte tätt intill mitt.

- Seriöst är du trög? Hörde inte vad jag sa förut?

- Jodå, men jag är inte särsklit lydig av mej...

- Att leva ditt liv kan fan inte vara lätt, vara avundsjuk på bruden som är mera man än dej, sluta nu stötta på mej, annars ångrar du dej nog när ditt pannben är spräckt, jag är fan ingen ängel fallen från skyn, sa jag och hävde mej upp på kanten och gick därifrån. Jag började fnissa när jag kommit en bit därfrån. Inte lite dissad. Tänkte jag och skrattade till.

Skulle inte ni falla för självaste Ian? Aaa, den här tjejen är inte lite självsäker! 




Av Lexi Åström - 31 maj 2011 21:16

Justin Bieber

- Vanessa! Vaaaaanessa! Ropade jag när jag såg hur hon kastade sej ner på marken i ett dike, eller föll hon? Jag sprang dit. Han satt i diket med tårana rinnade fritt från ögonen.

- J-justin... Älsakr någon mej? Viskade hon. JAg stirrade på henne. Hon såg så olycklig ut. Tårarna på kinderna, smutig och sönderriven.

- Ja,

- Vem då? Jag satte mej bredvid henne. La armen om axelarna och kysste hennes kind.

- Jag.

Selena Gomez

Jag hukade bakom buskarna för att de inte skulle se mej. Men jag såg och hörde de.

- Justin... Sa Vanessa.

- Ja? Då kysste Vanessa honom. En riktig vuxen kyss.

Jag stirrade bara.

- Justin..? Viskade han.

- Selly...

- Hur FAN kan du!? Vrålade jag. 

 Jag slog till honom så han kastades bakåt. Sedan sprang jag därifrån.

- SELENA! DU BETYDER MEST! Ropade Justin bakom mej. Jag struntade i honom.

- Whenever you knock me down... Jag vände mej om.

- Would I Stay with you... viskade han. Jag kastade mej i hans armar.

Av Lexi Åström - 30 maj 2011 16:42

Ian Somerhalder/Nina Dobrev 

Jag såg på Nina hur glad on blev. Den enorma tårtan med choklad och glasyr på var nog det bäsat man kunde ge till henne

- Åh, tack! Kläckte hon ur säg. 

- Varsågod! Sa Selly från andra sidan rummet. De kramade varandra länge. Vanessa var inte där. 

- var är Vanessa? Frågade Nina. 

- Hemligt uppdrag, sa SElly och blinkade åt Justin. 

Jag var gladare än någonsin. Ian och Justin var lika goda vänner som vanligt och Selly på gotthumör.

- När stack Paul förresten? Frågade jag. 

- För typ två dagar sedan, dagen efter du "försvann" sa Selly.

- Aha, inget hejdå? 

- Tydligen inte, 

- Nähe.jag får väl ringa honom! 

Nina var uppåt, det märktes, hon log och kramade mej hela tiden. 

- Ian, ska vi gåhem till mej sen? Frågade hon glatt.

- Är det vad som önskas, så visst! Sa jag och la armen om henne.

- Jag älskar dej! Sa hon och kysste min kind. Jag drog henne mot mej. Honlutade huvudet mot min bröstkorg och suckade lyckligt.

- Justin, har du och Selly komitnågonstans då? Frågade jag. Justin rodnade. Selly var i köket och hörde inget, så han vågade viska ett svagt;

- Bättre än du kan föreställa dej... 

- Ni har haft mycket ensam tid...vad har ni gjort?

- Håll tyst Ian! Väste Justin och rodnade igen.

Jag satte in hörlurarna, det var Sofijah-Horungar, den var underbar.

- Seriöst, är du trög? Sjöng jag med.

- Vad sa du? Frågade Ian förnärmat.

- Jag lyssnar på musik... Han tittade på dispalyen på MP3-spelaren.

- Horungar?

- Mm...

- Det låter ju som en bra låt... skrattade Ian tyst och kysste mitt hår.

- Hej allihop! Ropade Vanessa från hallen. Jag srpang dit och kramade henne hårt. först när jag tittade upp såg jag vem stod bakom henne.

- Zac? är du fri? De andra kom ut i hallen. Ian log själväkert, Justin såg till och med rädd ut.

- Äh, hej? Sa Zac. Jag vände mej bort. Om man slår min pojkvän visar man tydligt att man inte gillar honom, och Zac hade jag aldirg gillat.

- Nina...

- Håll käften och stick, väste jag och gick ut i vardagsrummet. Ian och Justin följde efter. Justin satte sej med en duns på soffdynorna.

- Faan Selly... väste han och kastade sej bakåt. Han slog i huvudet i väggen bakom, faktiskt välidgt klnatigt enligt mej.

- Va faan, sne när vad den jävla väggen här!? fräste Justin. Jag och Ian brast ut i hysteriskt skratt. Justin också.

- Azzå Ian... det var Zac.

- Hejdå, det var trevligt att vara här... sa jag och reste mej. Ian höll i mej för att jag inte skulle rusa därifrån.

- Ian släpp mej! Sa Nina. Jag höll bara i henne hårdare.

- Stick. Och. Brinna. Zachary David Alexander Efron. Sa jag lugnt. Sedan reste jag mej och lät Nina springa till dörren.

- Åhh, snälla! Ge honom en chans! Ropade Vanessa. Jag märkte att Justin följt efter mej och Nina.

- Jag ger fan inte en idiot som sagit ihjäl mej en chans TILL! Fräste jag. Nina krockade min arm och så gick vi igenom dörren.

- VÄNTA! NINA JAG ÄLSKAR DEJ MEST! Vi vände oss om. Zac hade pressat händerna för munnen. Tårarna rann ner för Vanessas kinder.

- V-vanessa... Jag mednade inte så!

- HUR MENADE DU DÅ!? Skrek Vanessa och sprang ut igenom dörren. Hon lyckades knuffa omkull Nina men jag fångade upp henne i fallet. Justin sprang efter Vanessa. Han knuffade nästa omkull både mej och Nina.

- Är folk galna här eller? Nu drar jag! Sa jag och började bestämt gå därifrån. Nina följde villigt efter.

Kommer de bli vänner? Sista delen är nästa!

Av Lexi Åström - 30 maj 2011 16:27

Nina Dobrev

Jag satt i Ians famn och lyssnade på musik. JAg hade hörlurar för han gillade inte den musiken jag lyssnade på. Till exelmpel Inna. 

- kan du inte stänga av oljudet nina! Brukade han säga om jag hade på det högt. Jag antog att han hörde trots lurarna, men jag brydde mej inte, jag tyckte om att reta honom.

- Det ringer, viskade han i mittöra. Jag reagerade inte förän han pekade på min mov´bil som vibreade. 

- Vem är det? Frågade jag.

- Selly, svarade Ian. 

- Säg att jag lyssna på Inna och är oträffbar. 

- Okej, Hej Selly, Nina är anträffbar precis nu! Prata på! Sa han och gav mej telefonen. 

- Vad gör du? Mimade jag. Han log bara. 

- Hallå?

- Hej Nina! Förlåt för förut, men var ahr du varit igår?

- Jag var med en som du inte gillar, så jag tror du inte är intresserad sa jag likgiltigt.

- sluta nu Nina! Morrade Selly.

- Nej, du gillar ju inte MIN pojkvän, väste jag.

- Skräp dej, kom till Vanessas hus istället, vi ha ren överrasking, sa Selly.

- Hm, okej då, jag kommer om tio minuter! Sa jag trött. Ian följde flinade efter mej.

- Ska jag köra? Frågad ehan.

- Visst, okej, du kör ju så sanbbt! Sa jag.

-Överraskning va? Inte illa!

- Hör kunde du..?

- Är man vampyr så är man,

- Sluta, det är ju bara en TV-serie!

- Inte för mej!

Jag märker det... muttrade jag.

När vi kom fram till Vanessas hus stod Justin untaför och lede oss in.

- Vad är det här Justin? Åhh...

Vad var det som Nina sa "Åhh" till? Nästa del kommer snarast möjligt! 

Av Lexi Åström - 29 maj 2011 22:28


Nina Dobrev

- Jag är glad att du finns, sa jag. Ian strök undan min lugg.

- Jag älskar dej, sa han och kramar min hand. När han senare ska gå följer jag honom ut på verandan. Han Kramar mej innan han går, då kyssar jag honom. Han besvarade kyssen passionerat.

- Jag älskar dej också, sa jag och stryker honom över håret i nacken. Sedan går han.

- Jag älskar dej mest av allt, viskade jag.

Nästa dag kommer Ian till mej, han ler stort när jag öppnar.

- Överraskning! Sa han och rufsar om mitt hår.

- Vart ska vi?

- Ingen aning, men idag är det bara vi två! Sa han och snurrar runt mej. Han kysser sedan mej.

- Det tackar jag ja till! Sa jag och kramade honom hårt. Vi gick hand i hand längs strandkanten. Sedan går vi på café. Jag beställer en LyxChokladShake och Ian en Kaffe. Vi pratade ett tag. Sedan går vi till baren och dricker glassdrickar.

- Mår du bättre nu? Frågade Ian.

- Lite, men vi kan inte vara med de om dem inte tycker om dej!

- Jag är van vid sådant, sa han. Jag suckade.

- Du betyder för mycket för mej!

- Lilla Nina Constatinova Dobrev, jag ger väl f*n i vad de andra tycker om mej, bara du är lycklig, sa han. Jag blev alldels röd i ansiktet.

- Gud vad söt du är! Ropade jag och kramade honom hårt och länge, väldigt, väldigt länge.

- Jag älskar dej, och jag är lycklig så länge du är med mej, viskade jag i hans öra. Då kysser jag honom.

- Tack desamma, sa han och sedan gick de till stranden igen.

När dagen är slut och vi strå utanför mitt hus sa jag:

- Jag hade tevligt idag, och det är för att du var med! Sedan gick jag in.

Av Lexi Åström - 29 maj 2011 21:49


Ian Somerhalder

- Haha, jag har saknat dej Ian! Sa Paul och dunkade mej i ryggen.

- Desamma, dessamma! Sa jag och och skrattade.

- Kan ni inte sluta ingnorera mej nu? Frågade Nina ironiskt.

- Va? Var det en mygga som flög förbi? Sa jag och Paul flinade.

- Ni är omöjliga, sa Nina och skakade på huvudet, hon log snett och började sedan prata om sin film "My dotter's secret" och om hur kul det var, och bla, bla, bla!

- Nina, kan du inte vara tyst i en minut så vi kan diskutera INTRESSANTA saker! Sa Paul. Jag och skrattar.

- Behöver ni hjälp Selly? Ropade Nina och knyckte på nacken innan hon gick in i köket.

- Har du någon flickvän då? Frågade jag.

- Torrey Devito, svarade Paul.

- Inte illa, sa jag och skrattade lågt.

- Skämmtar du eller? Jag log och sedan smalnade mina ögon.
- Känner du aldrig Passion för Nina, under scener på Vampire Diaries? frågade jag.

- Sluta Ian, NEJ, det gör jag ALDRIG, sa Paul. Jag flinade. Plötsligt kommer Nina ut från köket. Ögonen glöder av ilska.

- JÄVLA IDIOTER! ALDRIG SKA JAG KOMMA TILLBAKA! Vrålade hon.

- Nina? Nina!? Ropade jag och ställer mej upp. Selena och Vanessa kommer ut från köket. 

- Vad f*n sa ni? Fräste jag. 

- Vi sa bara att hon inte kunde klistra sej vid dej jämt, jag menar, har hon glömt oss? sa Vanessa. 

- MEN ÄR NI DUMMA ELLER? Väste jag sedan sprang jag efter Nina. 

- NINA! Snälla, kom tillbaka! Ropade jag. Jag gick till hennes hus, knackade på. 

- Vem är det? Hörs Ninas röst.

- Ian, sa jag.

- Det är öppet, sa Nina, jag går öppnar dörren. 

- Nina? Hon sitter på golvet i hallen. Jag sätter mej framför henne. 

- Vad hände? Sa jag. Hon berättar tyst om vad de sa till henne. Jag sätter mej bredvid henne och lägger armen om henne. 

- Jag fattar inte varför de inte tycker om dej, viskar hon.

- Är det därför du är ledsen?

- Ja, jag vill att de ska tycka om dej också... Jag tittade strängt på henne. 

- Det gör inget, det räcker att Justin gillar mej.

- Mm, sa Nina. Jag kysste henne försiktigt på pannan. 

Hur ska det gå? Nästa del kommer snart  

Av Lexi Åström - 29 maj 2011 17:06


Justin Bieber

Nästa dag satt jag och Selena på stranden. Vi skulle ha en dag för oss själva, vilket var myckte svårt i en vardag för en artsit.

- Så skönt att bli ensama! Sa jag till Selly. Hon nickade och log mot mej. Jag kände hur det dåliga samvetet bubblade inom mej. För att jag någonsin velat ha en annan flicka. Varför hade jag det, det verkade konstigt nu, när inte Vanessa stod framför mej.

- Ska vi bada? Frågade Selly. 

- Om du vågar! Sa jag och sprang ner mot vattnet. Hon sprang efter mej och vi började skvätta på varanda. 

- Haha, det var länge sedan Justin! Sa Selly och pussade mej på munnen. 

- Vänta du bara! Sa jag och puttade ner henne i vattanet. Hon skrattade och drog ner mej också. Vi skvette och när vi stod där i vattenmassorna kysste jag henne. 

- Halloj! Ropade någon från stranden. Vi vände oss om. Det var Vanessa. Hon hade på sej en rödstrandklänning och en solhatt. 

- Hej Vanessa! Ropade jag. Selly gick gensat upp från vattnet och satte sej på handduken. 

- Ska du inte bada mer? Frågade jag. Hon skakade på huvudet.

- Nej, jag fryser, bada ni! Sa hon. 

- Okej! Ropade jag. Vanessa tog av sej klänning, där under hade hon en blå bikini. 

- Kom i då! Sa jag. Hon sprang i och vi började skvetta på varandra. 

- Är alla här? Vi som tänkte vara ensama! Haha, hördes nu ytterligare en röst. Det var Ian och Nina. De hade med sej hela kitet för en perfekt strand-dag!

- Ni är inte lite överdrivna..! Sa jag till dem. Nina fnös och Ian skrattade.

- Gissa vems idé! Sa han sarkasiskt.

- Förretsen gissa vem som kommer imorgon! Sa Nina.

- Nej vem? Sa jag.

- Paul The Wesley, mimade Ian till mej. jag skrattade.

- PAUL! Sa Nina och alla tre flinade.

- Kom igen fegis! Ropade Ian när han och Nina stod på bryggan. Han dök ner i vattnet medan Nina stod kvar på land.

- Sluta skvätt dummer! Ropade hon och hoppade i. De lekte som två småbarn och svette på varanda.



Av Lexi Åström - 29 maj 2011 16:40

Nina Dobrev

- Vad sa han? frågade jag.

- Han sa; "Be Vanessa dra åt helvete tillsammans med er andra", citerade Ian.

- Allvarligt, vad sa han?

- Han sa så! Jag svär!

- Okej då... sa jag. Ian rufsade om mitt hår och gick sedan in i vardagsrummet.

- Vanessa!? Hur mår du?! ropade Ian plötsligt. Alla kom in rusande. Vanessa var alldeles svettig, håret klibbade mot pannan och hon andades hastigt, såret från Zac hade gått upp och blodet rann ner för pannan. Det ryckte i hennes ögonlock. Plötsligt skrek hon till.

- Zaaaaaaaaaaaaac! Vrålade hon.

- Vanessa!? Ropade Selena och jag i mun på varanda. Hon sov vidarde.

- Natt prat? sa jag. ¨

- Jag antar det... men det har aldrig hänt förr... viskade Selena.

I Vanessas dröm

Jag sprang och sprang. Men jag han inte i fatt honom. Zacs ansikte tittade förtvilat på mej igenom skuggorna.

- Z-zac? Viskade jag. Min hud sprack. I Jag kände hur blod från pannan rinna ner för ansiktet. Det sprack igen och igen...

- ZAC, sluta! Ropade jag, för det var Zac som orsakade det, jag var medveten om det eftersom han slog mej.

- Låt bli, varför ljög du? Sa jag. Han grät. Sedan kom minnen. Jag och Zac på stranden, på stan och när vi spelat in filmer.

- Zaaaaaaaaac! Zac, Zac, Zac... skrek jag.

Justin Bieber

Selena tryckte handen över såret i Vanessas panna. Jag hämtade handdukar och la tryck förband. Ian och Nina hade suttit säg i soffan. Nina lutade sej mot Ian och han hade beskyddande lagt handen över hennes axelar. 

- Hur mår du Vanessa? Viskade Selly plötsligt, Vanessa hade vaknat. 

- B-bra...

- Har du ont?

- Nää, jag mår bra, viskade hon hest. 

- Är du törstig?

- Bara jätte mycket, sa Vanessa retsamt. Jag gick och hämtade jucice. Hon drack upp med en gång.

- T-tack... sa Vanessa. Jag fattade inte varför det brännde till när jag såg Vanessas ansikte. Jag var ju kär i Selena, bara henne...

- Är det bättre? Frågade jag.

- Ja, sa Vanessa svagt, sedan log hon mot mej.

Ja... kommer Justin falla för Vanessa? Nästa del kommer snart!

 

Presentation

Denna novell handlar om Leila Parker som bor i Mystic falls och är tillsammans med Damon Salvatore! Enyoy it!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni om min damoniställetförian-shofräs?
 Damon 4-ever!!
 Skööön! Bra bra!
 Yaoooo!
 Den är väl okej?
 Inte vet jag, nån skillnad?
 Sådär...
 Nja, vet inte....
 IAN 4-ever!!!!
 Jag vägrar! IAN! IAN! IAN!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30 31
<<<
Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards