Ian And Damon Storys

Alla inlägg den 26 maj 2011

Av Lexi Åström - 26 maj 2011 19:56

Zac Efron

Jag smekte Vanessa över den tårvåta kinden.

- Jag kan inte fatta det... Justin? Viskade hon. Ett sting av avundsjuka bubblade inom mej. Att hon bara kunde tänka på honom! Det gjorde mej irriterad.

- Han var ett riktigt kräk! Han ljög för oss, allihop! Sa jag och flättade ihop våra fingarar.

- Ja... men Selena är helt försörd, starckaren... jag måset nog gå till henne nu! Sa hon och reste sig upp.

- Nej!

- Varför inte? Jag suckade. Vanessa gick därifrån med bestämda steg Jag hade lite dåligtsamvete över vad jag gjort mot Selena och Justin... egentligen mot allihop... telefonen ringde. Det stod Justin på displaysen. Jag Bestämde mej för att svara.

- Hallå? sa jag tveksamt.

- Vad håller du på med Zac!? väste Justin.

- Äh, vad menar du?

- Du vet vad jag menar, sluta spela dum!

- Vadå?

- Det var du som fixade alltihop! Eller hur?

- Em, ja...

- VARFÖR?

- För att du kladdade på Vanessa, och du tog Ian ifrån mej! Vi hade just fått kontakt!

- Men varför slog du honom då?

- För att han struntade i mej!

- Men varför skylla på mej?

- Det sa jag precis! Och förresten är Selena väligt arg på dej! Sedan la jag på. Det knackade på dörren. Jag öppnade. Det var Selena och Vanessa. De missade precis samtalet...tur. 

- Hur är det Selly? Frågade jag.

- Hemst! Jag saknar Justin så! Om han bara vore här...

- Är du inte arg på honom?

- Zac, jag vet inte vad jag ska tro, men Justin är inte en sådan som slåss, vad du än säger! fräste Selena. 

- Jag håller med. Rösten kom från dörren. Ian stod där, och log sitt arroganta leende. 

- V-vad kom du ifrån!? stammade jag. 

- Dörren var öppen, svarade han. 

- Ingen ursäkt, man knackar faktiskt! Ian himlade med ögonen och Vanessa fnissade till. Vereden kokade upp inom mej.

- Vad vill du? sa jag lugnt.

- Åh, inget speciellet, AJ! Han vackalde bakåt och höll sej för pannan. Alla stirrade på mej. Samtidigt som Nina kom inrusande.

- Tack för att du kom... stönade Ian. Nina gick fram till honom och la handen över det blodiga såret i tiningen. 

Vanessa Hudgens

Jag stirrade på Zac. Han darrade av vrede. Han slog till igen. Och igen. Ian dukade på andra slaget men hade redan fått en knyttnäve i ansiktet.

- SLUTA! ZAC! Ropade jag. Han vände sej om.

- Säg inte ett ord... väste han.

- D-du ljög...viskade jag. Han slog till mej. Jag kved. Han slog mej en gång till.

- Man slår inte tjejer, det är fegt! Sa en röst som fick Selena att skrika högt.

  

Av Lexi Åström - 26 maj 2011 19:30


Ian Somerhalder

- Zac Erfron? frågar polisen. Justin nickar ivrigt.

- Ja vi är säkra... han hinner inte avsluta meningen för två poliser kommer instörtande och tar tag i honom.

- Den skyldige! Ropar de.

- Va? Sa jag och Justin i en mun.

- Ett vittne berättade alltsammans, det var den här unge mannen! Sa den första polisen.

- NEJ! Justin har inte...började jag men den andra polisen avbröt mig.

- Justin betaldade denna man för att inte säga något efter misshandlen! Sa han.

- Va? Nej, det är inte sant! Fråga... Selena! Hon vet att jag aldrig skulle göra något sådant! Sa Justin.  

- Vem är denna Selena?

- Selena Gomez? Du vet väl vem hon är?

- Nej, jag har ingen aning.

- Du behagar skämta... skrockade jag.

- Men jag lovar er, Justin gjorde det inte!

- Ledsen, men jag tror dig inte! sa Polis nr 1.

- Justin följer med oss! Jag suckade. Sedan när de fört iväg Justin ringde jag Nina.


- Åh Ian är du okej? Frågade hon.

- Ja, men jag har ett problem! sa jag.

- Förresten, varför berättade du inte att det var Justin som överföll dig?

- Vad?

- Men snälla Ian, spela inte dum nu!

- Men...Jag trodde jag kunde lita på dig Nina!

- Vad menar du?

- Tror du också på det där?

- Nartuligtvis, men litar på sina vänner!

- Va?

- Ja... det var ju... SAMTALET BRYTS FÖRTVLFÄLLET VÄNTA PÅ ATT VI ÅTERKOPPLAR... som berättade det! jag suckade. Att jag aldirg fick reda på någonting.

- Nina, vad tror Selena? frågad jag.

- Hon är förkrossad men hon tror honom.

- Tror vem?

- Åh, du lyssnar ju inte alls! Kom hit istället!

- Ja kommer raring, hejdå! Sa jag och la på luren. Undra vem som sagt det och alla tror på na? Det verkade obegripligt... de skulle bara göra som om någon de litade fullt ut på... någon som aldirg ljög...

Någon som...Zac.

Va??? Zac är en krånlig kille ju! Se nästa avsintt! 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Denna novell handlar om Leila Parker som bor i Mystic falls och är tillsammans med Damon Salvatore! Enyoy it!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni om min damoniställetförian-shofräs?
 Damon 4-ever!!
 Skööön! Bra bra!
 Yaoooo!
 Den är väl okej?
 Inte vet jag, nån skillnad?
 Sådär...
 Nja, vet inte....
 IAN 4-ever!!!!
 Jag vägrar! IAN! IAN! IAN!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30 31
<<<
Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards