Ian And Damon Storys

Direktlänk till inlägg 16 juni 2011

When I See Your Face Del 11

Av Lexi Åström - 16 juni 2011 16:17

FASHION MUSE

Melkogkake -

Rosa-Fiona Bettina: July 2010

Det hon köpte


Om tre dagar var begravningen, jag var fortfarande arg på Ian, trorts att han försökt att få mej att förlåta honom. 

Idag skulle jag, Vickie och Lissie till stan och shoppa, det var verkligen länge sedan...

Jag köpte; converse, en blommig klänning med en bech (stavs??) över tröja och örhängen i silver med blåa stenar. Sedan satte vi oss på ett fik. 

- Är du fortfarande arg på Ian? Frågade Lissie.

- Ja, sa jag tvärt.

- Jag tycker du ska förlåta honom, allstå, det är lite synd om honom... sa Vickie.

- Ja, a Lissie.

- Synd? OM HONOM!? Jag skulle aldrig gjort så emot honom! Skrek jag.

- Ja men ni tänker olika, sa Lissie.

- Vi passade ändå inte ihop, muttrade jag.

- Joho, ni var super söta tillsammans, åldesskillnad, men ni var verkligen gulliga ihop! Sa Vickie. 

- Kanske, muttrade jag. 

- Ska vi gå eller? Frågade Lissie och suckade.

- Varför? Sa jag.

- Jag trodde du inte ville vara kvar, 

- Men förlåt då! Gå ni! Jag sitter kvar här! Prata skit! GÖR VAD NI VILL! Jag skiter fan i det! Skrek jag och sprang därifrån. Tårarna rann och rann. Varför skulle alla hata mej? Jag önskade att jag hade någon att prata med... Och det hade jag! Ian! Jag lyfte mobilen, jag såg att jag hade tt nytt meddelande i röstbrevlådan. Jag ringade upp den och lyssnade.

"Hej Trix, jag är på The Grill om du vill nåt". Det var ifrån Ian. Jag sprang ner till The Grill, jag tittade mej omkring och fick en chok när jag såg Ian, och hans sällskap...

Zdravei, Katerina.

Jag stirrade.

- Ian... sa jag halvhögt. Han tittade upp. 

- Hej.. började han.

- Okej, JAG VET! Alla hatar mej! TACK! Skrek jag. 

- Nej förlåt, jag trodde du var arg på mej... sa han. 

- Nej Ian, du har rätt, det är mitt fel, fortsätt med vad du än håller på med, du har rätt till det, lev ett lyckligt liv! Sa jag och sprang iväg. 

- Vänta! Ropade han efter mej. Jag sprang upp på mitt rum och låste dörren. Jag satte mej vid skrivbordet, tårarna började rinna vilt, jag vände upp ansiktet mot taket och grät, snyftade och hulkade. Nån timma senare hade jag hämtat mej och började skriva en ny låt. 

Jag döpte den till "White Horse".

(lyssna på låten den om skrev)

Jag suckade, åh vad hade jag gjort med mitt liv? 

Ah l'amour ♡

Vad händer efter det här? Några kommentarer skulle uppskattas, frågor också! 

Sry för korta avsnitt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lexi Åström - 11 mars 2017 22:20

På fredagsmorgonen väntade ett knöligt papperspaket i min brevlåda. Inget frimärke eller mottagandes adress, bara “Putte Ossotro MD” i svart tusch. Det var inte svårt att lista ut vem det var ifrån. Jag vecklade ut paketpappret på diskbän...

Av Lexi Åström - 1 mars 2017 23:58

Med ett leende räcker han mig cigaretten. Kroppen skälver ännu och svetten klibbar mot pannan. Jag kan fortfarande inte förstå vad som hänt. Hur fel den än må vara, så hade min natt med Ossotro varit fantastisk. Det är inte att han är man, eller att ...

Av Lexi Åström - 26 februari 2017 19:04

På fredagsmorgonen tar jag emot ett samtal. Det är Ossotro. Han ber mig att möta honom, så han för förklara. Desperationen i hans stämma drar i sympatins trådar. Det var rent utsagt omöjligt att neka honom. Hans mötesplats förslag förmildrade det hel...

Av Lexi Åström - 25 februari 2017 16:51

Det är mörkt runt omkring mig. Ossotros ord dånar i mina öron och jag svettas floder. Känslan som jag fick den där natten, den där förfärliga insikten att någon stod i hörnet, den sköljer över mig på nytt. Jag ligger och skakar med skenande hjärta i ...

Av Lexi Åström - 24 februari 2017 18:44

“Godmorgon du,” ler Osstro. Han står över min säng med en bricka i händerna. Jag sprätter till, för jag hade inte märkt att han kommit in. “Skrämde jag dig?” Frågar han. Jag skakar på huvudet. “Nej... eller lite.” ...

Presentation

Denna novell handlar om Leila Parker som bor i Mystic falls och är tillsammans med Damon Salvatore! Enyoy it!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni om min damoniställetförian-shofräs?
 Damon 4-ever!!
 Skööön! Bra bra!
 Yaoooo!
 Den är väl okej?
 Inte vet jag, nån skillnad?
 Sådär...
 Nja, vet inte....
 IAN 4-ever!!!!
 Jag vägrar! IAN! IAN! IAN!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards